Postępujący rozwój konkurencji w praktycznie wszystkich branżach skłania firmy do poszukiwania coraz skuteczniejszych sposobów przyciągania klientów i zwiększania sprzedaży. Dotyczy to zwłaszcza szeroko pojętego handlu, gdzie ogromny wpływ na decyzje konsumentów mają zdjęcia rozmaitych produktów. Najdobitniej widać to w sklepach online oraz w serwisach aukcyjnych. Wśród setek czy tysięcy bardzo podobnych ofert internauci najchętniej wybierają te o staranniej przygotowanej, bardziej zachęcającej szacie graficznej. To nie tylko kwestia estetyki, ale i praktycznego przekazu informacji o sprzedawanym asortymencie. Profesjonalnie wykonany packshot, czyli reklamowe zdjęcie jakiegoś przedmiotu umieszczonego przeważnie na białym tle, może być czynnikiem zwielokrotniającym sprzedaż. Jeszcze bardziej zawansowanym rodzajem fotografii są zdjęcia 3D lub zdjęcia obrotowe, które wykonuje się przy pomocy specjalnej platformy o udźwigu nawet do 250 kg. Dzięki nim potencjalny klient może obejrzeć dany produkt z każdej strony i zwrócić uwagę na interesujące go szczegóły. Nabywcy lubią bowiem wiedzieć co kupują, a transakcje zawierane na odległość uniemożliwiają obejrzenie towaru na żywo ani dotknięcie go. Bardziej świadome zakupy wiążą się też z tą korzyścią dla sklepu, że jest on mniej narażony na zwroty i reklamacje.
W wielu przypadkach świetnym pomysłem okazują się też zdjęcia aranżowane, którą mogą być urozmaiceniem oferty na stronie internetowej czy częścią drukowanego katalogu. Taka fotografia to nic innego jak przedstawienie konkretnego produktu w starannie dobranym otoczeniu innych przedmiotów oraz tła. Otoczenie to powinno stanowić naturalną narrację dla konkretnego produktu i wiązać się zwłaszcza z jego przeznaczeniem oraz najważniejszymi cechami. Na przykład zdjęcia aranżowane wyrobów piekarniczych poza pieczywem często zawierają kłosy zboża, kosze czy drewniane sztućce. Liczba możliwości jest tu ograniczona jedynie pomysłowością fotografa lub klienta. Tego typu zabieg działa na wyobraźnię odbiorcy i wywołuje pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na podjęcie decyzji o zakupie. Dlatego fotografia reklamowa Łódź to nie zbędny wydatek i fanaberia, ale bezwzględna konieczność i rozsądna inwestycja w zwiększanie sprzedaży i kształtowanie wizerunku swojej marki.
Fotografia w służbie działalności gospodarczej to nie tylko zdjęcia sprzedawanego asortymentu. Nierzadko nieodzowne są też zdjęcia ludzi, zwłaszcza pracowników wyższego szczebla. Zdjęcia biznesowe Łódź są jednym z najważniejszych czynników kształtujących wizerunek, w tym wiarygodność danej firmy lub konkretnej osoby. W rzeczywistości profesjonalna fotografia biznesowa wykorzystuje kluczowe zasady psychologii, które mogą wydawać się banalne, ale już dawno zostały szczegółowo opisane przez światowej sławy psychologów. To m.in. siła pierwszego wrażenia i zasada autorytetu, jak choćby inne postrzeganie człowieka w idealnie skrojonym garniturze, a inne w „zwyczajnym” ubraniu. Oczywiście nie bez znaczenia jest dobór tła – jednolite, biurowe otoczenie czy na przykład tablica pokazująca rosnący wykres. Nie tylko makijaż czy mimika, ale i kolor krawata ma znaczenie.
Ludzie na fotografiach biznesowych muszą wyglądać przede wszystkim profesjonalnie, jak fachowcy w swojej dziedzinie, którzy perfekcyjnie znają się na tym, co robią, są rzetelni oraz pracowici i którym można zaufać. Jednocześnie zdjęcia muszą być pełne pozytywnych emocji i możliwie naturalne. Nie mają się na nich znajdować bezduszne roboty, ale lekko uśmiechnięci, pełni werwy oraz sympatyczni, charyzmatyczni ludzie mający na twarzach wymalowany sukces i szerokie horyzonty.
Zdjęcia wykorzystuje się na stronach głównych, w folderach reklamowych, w reklamach gazetowych i nie tylko. Mają pomóc w przekonaniu do siebie potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych, a nierzadko są także pomocne w rekrutacji kluczowych pracowników. Fotografia biznesowa kształtuje wizerunek firmy jako całości lub służy jako wizytówka dla konkretnych osób. Dlatego profesjonalny fotograf Łódź musi zawsze ściśle dopasować ją do oczekiwań wizerunkowych klienta.